כי האדם עץ השדה

aiokr-chen-YtqUWAlL2GE-unsplash

לפני כמה שנים החלטנו בעלי ואני לסדר את הגינה שלנו.

לשתול עצים,דשא,פרחים,להביא קצת כדים יפים

 בקיצור,מה שנקרה היום עיצוב החצר.

לאחר ברורים בחרנו איזה עצים אנחנו רוצים לשתול ואיפה.

התחלנו לעבוד ממש לפי כל הכללים,חפרנו,שתלנו,כיסינו הידקנו ואפילו הצמדנו לעץ קרש וקשרנו היטב על מנת שיקלט באדמה ישר ולא חלילה יגדל עקום או גרוע מזה ישבר מהרוח.

לאחר כמה שבועות ניגש אלינו שכן יקר שהוא במקצועו אגרונום,ואמר :

תוציאו את הקרש,מספיק!

עכשיו כשהעץ נקלט הוא חייב להתחזק.

הדרך שלו להתחזק היא להתנועע ברוח,

אם תשאירו את הקרש זה אמנם יעזור לו כעת וייצב אותו אך כשיגיע החורף,הסערה הראשונה שתהיה תשבור אותו בקלות.

התנועה היא שמחזקת את העץ ומאפשרת לו לחזק את שורשיו כך שיהיה חסין בפני סערות,גם חזקות.

כשאנחנו מגדלים את ילדינו,יש בנו ההורים רצון להגן,לגונן,להיות שם בשבילם כל הזמן על מנת לייצב וליישר.

עוד בטרם נכנס הזעטוט למסגרת קובעת אמא פגישה עם הגננת ומסבירה לה איזה זן נדיר ומיוחד של ילד היא עומדת לקבל לידיה בשנה הקרובה.

ומפרטת כיצד צריך לנהוג ולטפל באוצר-

יש צורך למקד אותו,לתווך לו,לפקוח שבע עיניים הוא מאד רגיש ועדין וחשוב לבחור בזהירות באילו מילים

 ובאיזו דרך להעיר לו או לזרז אותו.

כאשר אחד הילדים חוזר הביתה עם עיניים דומעות ומספר שחברים הציקו לו,אנחנו מיד רוצים לרוץ לטפל בעניינים.

לדבר עם המורה שתשוחח עם חברי הכיתה וכמובן עם ההורים שלא יתכן שדבר כזה יקרה.

כשהילד לא מספיק לסיים את המבחן, אנחנו לא נרצה שהוא חלילה יכשל, לכן נארגן לא הארכת זמן.

כאשר התלמיד קיבל עוד זמן זה אולי עזר לו באותו רגע להעלות את הציון בעוד כמה נקודות.

אבל האם כעת הוא ידע לארגן את זמנו טוב יותר?

בוודאי שלא.

הוא יודע שיש לו קרש הצלה.

אמא והמורה קשרו לו קרש על מנת שלא חלילה ישבר מחוויה לא נעימה.

שלא חלילה יכשל במבחן.

שלא יפגע מהגננת.

שלא יפגעו בו חבריו.

המטרה שלנו כהורים ומחנכים להכשיר את הילדים לחיים.

לאפשר להם את היכולת להתמודד עם קשיים.

שלא חלילה ישברו מכל רוח קלה.

מה שיחזק אותם זו דווקא הרוח,ההתמודדות.

כאשר הילד בגן מתמודד עם חבר שהציק לו ומוצא את הפתרון בעצמו זה מחזק אותו.

כאשר הילד נכשל במבחן ולומד מכך שעליו לנצל נכון יותר את הזמן שלו,זה מלמד אותו ומחזק בו את היכולת להצליח בכוחות עצמו.

כמו העץ,  גם האדם שואף למעלה,לצמוח, להתמודד ולהצליח.

כמו לעץ,גם לילדינו חשוב לדעת מתי להוציא את הקרש ולתת לו להתחזק מהרוח.

אנחנו שם בשביל לראות,לייעץ,לשמוח ולהנות מהפירות.

חוה סנדרס

מנחה ויועצת בגישת שפר

חינוך, זוגיות,מודעות עצמית

אהבתם? שתפו לחברים
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

נעים מאוד, אני חוה סנדרס

מרצה בכירה במרכז שפר, בעלת תואר ראשון ושני בחינוך.מנחה ויועצת בתחומי החינוך, הזוגיות והמודעות העצמית.

אחרונים מהבלוג

מלחמת אחים

״אחי״ היא מילה הבאה לבטא חברות קרובה. אך באופן פרדוקסלי אחת הבעיות הפופולריות בחוגי הורים היא-מריבות בין אחים.  כל אמא חולמת על קשר טוב בין

קראו עוד »

עוד באותו נושא

חג הקציר

זמן הקציר הוא הזמן בו האדם שעמל וטרח במשך שנה, סוף סוף זוכה ליהנות מעמלו ולראות את הפירות. לקצור את היבולים. אותו אדם חודשים קודם

לזרוק את המוצץ זה משחק ילדים

הטור הזה מוקדש לאמא ששלחה לי מייל ובו ביקשה שאכתוב על איזו תוכנית גמילה ממוצץ מסודרת והדרגתית אני ממליצה. אז אפתח בסיפור שקרה כשהייתי ממש

מה עושים עם נער שלא הולך בתלם?

הורים רבים פונים אלי בשאלה איך לנהוג עם נער שלא קם לתפילה בבוקר,לא שם ציצית,הכיפה מתכווצת..בקיצור מראה סימני "התדרדרות רוחנית"כמו שקוראים לזה אנשי החינוך. כאשר